Retourneren en Garantie

Garantie

Alle boilers hebben een fabrieksgarantie van 2 jaar. 

Retourneren

Alle goederen kunnen gedurende 14 dagen aan ons worden geretourneerd. Dit is mogelijk indien de boilers niet geïnstalleerd zijn en nog in hun originele staat hebben behouden.

Voor artikelen in de uitverkoop gelden dezelfde retour voorwaarden.

1. Algemene voorwaarden garantie

Door de website te gebruiken en/of door u te registreren als gebruiker, gaat u akkoord met de algemene voorwaarden.

Garantie: Alle producten aangeboden op smartboilers.nl hebben twee jaar garantie in overeenstemming met Europese wetgeving.

Klachten:

- De consument heeft 48 uur na ontvangst product om mogelijke incidenten te melden. Smartboilers heeft 5 kalenderdagen na ontvangst om dit incident te verwerken .

2. Hoe moet je verder gaan bij het ontvangen van een zending?

Al onze artikelen verlaten het magazijn met de verpakking in perfecte staat.

Het eerste wat u dient te controleren is of het aantal ontvangen pakketten overeenkomt met het aantal verzonden pakketten. Ten tweede inspecteert u ieder pakket grondig aan de buitenkant om te zien of er tekenen zijn dat het geraakt is of verkeerd behandeld, zoals hobbels, deuken, gaten, dozen in slechte staat, koerierslabels of enig ander teken dat kan leiden tot de verdenking dat de goederen beschadigd kunnen zijn. Het is verplicht om een notitie en handtekening achter te laten op de vrachtbrief van de koerier, hetzij op papier of digitaal (PDA), "PAKKET ZICHTBAAR BESCHADIGD" indien deze tekenen aanwezig zijn. Het niet ondertekenen van een pakket als ZICHTBAAR BESCHADIGD en vervolgens presenteren van afbeeldingen die zichtbare schade eraan aantonen, betekent dat het incident automatisch zal worden afgewezen.

 

3. Wat kan ik doen in het geval van een incident? (Schade bij transport, Verkeerd product, Ontbrekend product, Ontbrekende onderdelen)

U heeft tot 5 kalenderdagen vanaf ontvangst van de goederen om de volledige opgevraagde documenten te overhandigen. Deze termijn is veel langer dan de gebruikelijke 24/48u termijn aangeboden door andere providers, aangezien wij het gemakkelijker willen maken voor om alle vereiste documentatie te verkrijgen en verstrekken. Na deze periode kunnen wij niet langer transportverzekering vorderen, en zal ons systeem u niet toestaan het incident te openen.

• Bestelling niet ontvangen , voor vragen over zendingen nog niet zijn ontvangen of voor zendingen waarbij u niet alle pakketten heeft ontvangen die zijn verstuurd (gedeeltelijke ontvangst).

• Bestelling ontvangen , om incidenten te melden na het ontvangen van alle pakketten van uw bestelling. U dient zoals verzocht alle vereiste documenten te verstrekken. Het verzenden van incorrecte of onnauwkeurige documenten, of ze niet versturen, zal de mogelijkheid van enige vordering ongeldig maken en zal resulteren in het annuleren van het incident. 

U zult een duidelijke toelichting dienen te verstrekken met zoveel mogelijk details in het commentaarveld. U dient ook de gevraagde afbeeldingen van het onderwerp van de claim toe te voegen in de bijlage. Bij schade aan boiler: 

  1. Foto van de buiten verpakking

      2. Foto van de open verpakking waarop de bescherming te zien is

      3. Foto van het transport etiket

      4. Foto´s van de beschadiging

      5. Afbeelding van de productenlijst met stempels

4. Hoe goederen met fabricagefouten te retourneren?

Bereid het pakket in optimale conditie voor en presenteer alle defecte producten in (een) grote kartonnen doos(dozen). Onthoud dat de originele dozen van de producten zelf intact dienen te arriveren, zonder stickers of schade. Daarom is het essentieel om kartonnen dozen te verstevigen en ze goed dicht te plakken.

Plak het label dat ons systeem voor afdrukken genereerd op ieder pakket. Vergeet niet om dit label (welke het RMA nummer bevat in verband met uw ophaling, het pakketnummer en een identificatiebarcode) te printen en plakken op elk pakket.

De garantie dekt fabricagefouten en dekt in geen geval slijtage of misbruik. We zullen alleen het geld retourneren van de producten die een fabricagefout hebben, dus u dient de producten die tekenen van slijtage of schade vertonen goed te inspecteren. In het geval van een beschadigde verpakking of met koerierszegels zal 100% van de waarde van het product niet worden terugbetaald. Daarom is het belangrijk dat u uw klanten adviseert de teruggestuurde waar goed te beschermen met een extra kartonnen doos, om de eigen verpakking van het product niet te beschadigen.

Stap 4

Als de producten eenmaal zijn ontvangen, zal de TSS elk van hen analyseren en als ze eenmaal allemaal zijn geverifieerd, zal een vervanging of retourbetaling worden gedaan, waar nodig. De betalingen zullen worden gedaan in de portemonnee. Het proces van controleren en terugbetalen van de koopwaar kan enkele weken in beslag nemen vanaf het moment van ontvangst in het magazijn.

7. Wanneer krijgt u geen 100% van de productwaarde terug?

- Wanneer het product duidelijke tekenen vertoont van foutief gebruik of ongerechtvaardigde schade, of aankomt in slechte staat; 
- Wanneer het product wordt geretourneerd zonder de verpakking, met een beschadigde verpakking, of met transportlabels die de verpakking onbruikbaar maken -50% van de productwaarde zal in mindering worden gebracht; en 
- wanneer het product geretourneerd wordt met ontbrekende delen of accessoires, of als de incidentbeschrijving onecht is - het product zal niet worden terugbetaald.
Erg belangrijk: er worden geen terugbetalingen gedaan aan geretourneerde producten die geen gebreken hebben of waarvan de incidentbeschrijving onecht is. Ze worden opgeslagen in ons magazijn en u ontvangt een melding. U moet 7 dagen na ontvangst van deze melding bevestigen dat u wilt dat de producten teruggezonden worden naar uw magazijn nadat u voor de verzendkosten heeft betaald. Indien we geen bevestiging of betaling ontvangen binnen 7 dagen, zullen de producten worden vernietigd in een containerpark en zal geen enkele aanspraak op de producten aanvaarden onder welke omstandigheden dan ook.

8. Wanneer wordt het geld teruggestort?

Als de koopwaar is ontvangen in onze magazijnen, en na controle van de status ervan, zullen we doorgaan met restitutie van het bedrag terugstorten. Houd in gedachten dat het restitutieproces enkele weken kan duren om de ontvangen koopwaar te evalueren.

9. Retournering wegens geen gehoor consument/koper

Indien de boiler niet op het opgegeven adres afgeleverd kan worden of wegens weigering van het product zal de boiler gedurende een periode conform de voorwaarden van de transporteur bij hun opslag blijven. Het is aan de consument om retournering te voorkomen. Indien de transporteur niks voor u kan doen zal de boiler automatisch geretourneerd worden. De gemaakte transportkosten worden op u als consument/koper verhaald: betreffende 25 euro. 

10. Hoe lang is de garantieperiode?

Het bieden van de hoogste kwaliteit en de beste garantie is onze toewijding aan onze klanten. Alle artikelen hebben een garantie voor een periode van twee jaar vanaf de datum van bezorging.

11. Wat wordt niet gedekt door de garantie?

- Defecten die ontstaan zijn door verwaarlozing, klappen, foutief gebruik, manipulatie, verkeerde spanning of installatie, of slijtage, worden niet gedekt.
- In het geval van computer producten, dekt de garantie geen virusverwijdering, programmaherstel of herinstallatie na formatteren.

12. De garantie wordt ongeldig verklaard:

- Als er een detail van de garantie of het aankoopbewijs aangepast, veranderd of vervangen is; en/of
- Als er geknoeid is met het identificatienummer of met het product dat onder garantie valt of als het gerepareerd is zonder voorafgaande toestemming van de Technische Dienst.